Tuesday, July 13, 2010

Χρήματα, φροντιστήριο, εκπαιδευτικές πολιτικές


Oι ελληνικές οικογένειες δαπανούν περίπου 449,17 εκατ. ευρώ για τα φροντιστήρια των παιδιών, που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αυτό επισήμαναν σήμερα ο επιστημονικός διευθυντής του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής πολιτικής της ΓΣΕΕ, καθηγητής Νίκος Μουζέλης και ο Γραμματέας Εκπαίδευσης της ΓΣΣΕ, Μιχάλης Κουρουτός, οι οποίοι παρουσίασαν τα αποτελέσματα έρευνας για το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση απο το 2005 μέχρι και το 2008. Κατά μέσο όρο, μια ελληνική οικογένεια δαπανά περίπου 7.250 ευρώ για δύο χρόνια προετοιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.

 Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, τη μικρότερη επιτυχία έχουν υποψήφιοι από περιοχές με ανεργία και χαμηλή ανάπτυξη, ενώ στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται οι νομοί Ροδόπης, Ξάνθης, Κέρκυρας, Σάμου, Ευρυτανίας, Χαλκιδικής, Κυκλάδων, Δυτικής Αττικής, Φλωρίνης και Γρεβενών. Τη μεγαλύτερη επιτυχία την τελευταία τετραετία είχε η Αθήνα και συγκεκριμένα οι περιοχές των βορείων προαστίων, ενώ ακολουθούν οι νομοί Χίου, Καρδίτσας, Α' Θεσσαλονίκη, Λαρίσης, Αρκαδίας, Σερρών, Ανατολικής Αττικής, Τρικάλων και Ιωαννίνων.

 Ο χαμηλός δείκτης πρόσβασης στα πανεπιστήμια, περιοχών όπως η Κέρκυρα, τα Δωδεκάνησα και οι Κυκλάδες οφείλεται στο ότι οι μαθητές προτιμούν να εργαστούν αμέσως μετά την αποφοίτηση του λυκείου σε ντόπιες τουριστικές επιχειρήσεις, απ΄ό,τι να σπουδάσουν. Ο Νίκος Μουζέλης επισήμανε ότι αυτό δημιουργεί έλλειμμα κατάρτισης π.χ. σε ξένες γλώσσες και πληροφορική, γεγονός το οποίο αποκαλύπτεται πιο έντονα σε περιόδους κρίσης.

 Οι ομιλητές τόνισαν ότι θα πρέπει να εστιαστεί η εκπαιδευτική πολιτική και να αναζητήσει κατά προτεραιότητα λύσεις με προοπτική και σχέδιο για τα νέα παιδιά που αποφοιτούν από το λύκειο και δεν πετυχαίνουν στις εξετάσεις για τις σχολές.

Επίσης, τονίστηκε ιδιαίτερα ότι η εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα χωρίς καμία αξιολόγηση, δεν προάγει ούτε το εκπαιδευτικό σύστημα, ούτε τα Πανεπιστήμια ή τα ΤΕΙ, αλλά επίσης δεν βοηθά τους ίδιους τους μαθητές, επειδή τους προσανατολίζει λανθασμένα και θα υπάρχουν επιπτώσεις σε όλη τη μετέπειτα κοινωνική και επαγγελματική τους διαδρομή.

No comments:

Post a Comment