Monday, May 21, 2012

Τα "μη" και τα "δεν"

"Παππού είμαι πολύ αγχωμένος" είπε ο Κωνσταντίνος και κάθησε δίπλα στα πόδια του παππού του.
"Γιατί μικρέ μου;" ρώτησε εκείνος.
"Είναι πολύ δύσκολα..." απάντησε χαμηλόφωνα ο Κωνσταντίνος
"Σήκω όρθιος και κοίταξε με" του είπε ο παππούς με κάπως αυστηρό ύφος
"Ορίστε σε κοιτάζω!" του είπε και ταίριαξε το τρομαγμένο του βλέμμα με εκείνο του παππού.
Για μια στιγμή δεν μιλούσε κανείς.
"Το ξέρεις οτι δεν κάνει να λες τέτοια πράγματα ιδίως σήμερα που έχεις και την γιορτή σου, έτσι;" του είπε χαμογελώντας
"Ναι, αυτή μας μάρανε τώρα.." είπε ο μικρός και αναστέναξε απογοητευμένα "Εδώ δεν έχουμε μέλλον στην Ελλάδα κι εσύ μου λες τα παραμύθια σου. Μεγάλωσα πια και καταλαβαίνω! Ολα τα βλέπω!"
"Τι βλέπεις δηλαδή;"
"Πως οι δρόμοι έκλεισαν, πως έτσι όπως είναι τα πράγματα είναι αδύνατον να..."
Ο παππούς πέρασε το χέρι του γύρω από τον ώμο του μικρού. Σα να τον αγκάλιαζε με τις φτερούγες του. Να μην κρυώνει από την παγωνιά των σκέψεων του. Ύστερα με κείνη την φωνή που μόνο οι παππούδες έχουν του λέει:
"Ακουσε όλα τα "δεν πρέπει", ακουσε τα "μη". Άκουσε τα "δεν θα έπρεπε" τα "αδύνατον", τα "δεν θα". Άκουσε τα "ποτέ δεν θα". Ύστερα άκουσε πολύ προσεκτικά εμένα: Τα πάντα μπορεί να συμβούν Κωνστανίνε μου. Οτιδήποτε μπορεί να γίνει."
Είπε και προχώρησαν στο παράθυρο. Η μέρα αποχωρούσε. Οι σκιές στο δρόμο μεγάλωναν. Μέχρι που ένα ασημένιο φως νίκησε το σκοτάδι. Το αδύναμο φως του φεγγαριού ήταν το εμβατήριο που παιάνιζε στο σύμπαν τα λόγια του παππού!

5 comments:

  1. Πολύ όμορφη εικόνα...Αλήθεια ή όχι, τουλάχιστον καλό είναι να μπορούμε να ονειρευόμαστε....

    ReplyDelete
  2. Τα "δεν θα", τα "ποτέ δεν θα ξανα...", τα "αδύνατον να", τα "δεν θα έπρεπε" που προέρχονται από εμάς τους ίδιους ... και τελικά ... αυτοδιαψευδόμαστε ... ναι, όλα μπορεί να συμβούν ... τα πάντα μπορεί να συμβούν .... έχει δίκιο ο παππούς ... σοφά λόγια ....

    ReplyDelete
  3. Ευτυχία Μουσούλη (μητέρα Ράνιας)May 21, 2012 at 8:35 AM

    Ολα μπορούν να συμβούν αλλά πιστεύω πως ό λ α συμβαίνουν για κάποιο λόγο!

    ReplyDelete
  4. Eleni Harlafti - ProspathopoulouMay 21, 2012 at 2:55 PM

    Αχ! Δημήτρη μου αυτή η πέννα σου! Μου δίνει τόση χαρά κάθε φορά που σε διαβάζω... Φως, αισιοδοξία!
    Τα πάντα μπορούν να συμβούν, ναι, και για όλα υπάρχει κάποιος λόγος.

    ReplyDelete
  5. είσαι ένα μικρός, Καλάγαθος Άνθρωπος Δημήτρη...Σ' ευχαριστώ πολύ για τα λίγα ξένοιαστα λεπτά που μου χαρίζεις, Διαβάζοντάς σέ!

    Ένας από τους φίλους σου!

    ReplyDelete