Friday, June 1, 2012

καλοκαίρι

Μια μέρα σας τις άλλες ξημέρωσε. Οι ίδιες προγραμματισμένες κινήσεις. Είναι φορές που λες να μετράς μόνο και θα γίνουν από μόνες τους. Μέχρι να πεις οκτώ είσαι ήδη μέσα στο αυτοκίνητο για να βάλεις κι εκεί τον αυτόματο.
Το γραφείο στη θέση του. Οι συνάδελφοι το ίδιο. Σα φωτογραφία από τα παλιά η εικόνα που αντικρύζω τα πρωινά. Εγινε ασπρόμαυρη. Εχει έρθει μια καινούργια συνάδελφος. Μάλιστα εχει εγκατασταθεί εκεί και δεν λέει να μετακινηθεί. Πηγαίνει από γραφείο σε γραφείο και ενοχλεί τους συναδέλφους μου. Παρόλο που κανεις δεν θέλει να κάνει παρέα μαζί της, εκείνη επιμένει. Την λένε Κατάθλιψη.
Μόλις πήρα θέση στο γραφείο μου άνοιξα τον υπολογιστή να δω τις εκρεμμότητες ένοιωσα μια παρουσία δίπλα μου. Αν ήταν εκείνη δεν ήθελα να γυρίσω να την κοιτάξω. Ωστόσο η φωνή της Δώρας έδιωξε τους φόβους μου.
"Είσαι καλά σήμερα;" με ρώτησε
"Το σημερα δεν είναι καλά!" της είπα "Εγώ είμαι μια χαρά" και της έστειλα το χαμόγελο μου. Εκείνο το καλό. Που ξέρει να παραπλανεί και να διώχνει τους ενοχλητικούς
"Θες να πάμε εδώ δίπλα στην καφετέρια όταν κάνεις διαλειμμα;" επέμενε
Βρεθήκαμε εκεί. Οι δυο μας.
Παραξενεύτηκα. Τι να ήθελε; Δικαίωμα δεν είχα δώσει σε κανέναν. Εκανα τον άνετο, τον χαρούμενο. Τους είχα ξεγελάσει. Τι να γύρευε τώρα αυτή;
Οσην ώρα με περιτριγύριζαν αυτές οι σκέψεις, σαν τις μύγες, εκείνη τις παραμέρισε και με αγκάλιασε τόσο ζεστά που εκείνο που κατάτρωγε την ψυχή μου δεν άντεξε άλλο. Βγήκε με έναν αναστεναγμό. Της τα είπα όλα. Η αγκαλιά της, η απύθμενη καρδιά της που ξέρει να μιλά, ήταν το γιατρικό.
Πέντε μήνες είχαμε να μιλήσουμε για κάτι προσωπικό. Κι όμως σήμερα, πρώτη μέρα του καλοκαιριού από την χαραμάδα της σιωπής πέρασε επιβλητικός ο ήλιος και έλαμψαν όλα.
Δεν εχει χώρο για να κρυφεί κάποιος στις σκιές. Στο τέλος το καλοκαίρι θα'ρθει.

3 comments:

  1. Ευτυχία Μουσούλη (μητέρα Ράνιας)June 1, 2012 at 11:41 AM

    Νομίζω οι πιο πολλοί περνάμε από παρόμοιες διαδρομές.
    Οταν βρέθηκα σε κάτι ίδιο έγραψα:

    Κάπου…πιο πέρα…
    Σαν ήμουν νέα-τώρα πια ξέρω πως σε όλους του νέους συμβαίνει-τα Καλοκαίρια φαίνονταν να είναι πιο…μεγάλα, κι ο Αύγουστος το πιο όμορφο φεγγάρι είχε του χρόνου.
    Στο κυκλαδίτικο νησί που πέρναγα τις μέρες,το κύμα λες κοιμότανε…κάπου ένας γρύλος της νυχτιάς έσπαγε τη σιωπή..κι η Παναγιά μου φύλακας στο διπλανό ξωκλήσι.
    Και τότε ήταν που εγώ…έκανα όνειρα πολλά για μια ζωή που νόμιζα,θα ήταν όλη… έτσι…σαν Καλοκαίρια ξέγνοιαστη…κι αστροφεγγιές Αυγούστου !
    Μ’άκουγε τότε η…γιαγιά,κουνούσε το κεφάλι της,και σιγανοψιθύριζε γεμάτη νοσταλγία! Τι κρίμα…όμως δε γίνεται…δε γίνεται παιδί μου.
    Και γω..που…όλα.. «τάξερα»..συνέχεια απορούσα.
    _ Γιατί δε γίνεται γιαγιά; Τάχα γιατί ‘ναι δύσκολο να ονειρεύομαι…. η ζωή να μοιάζει Καλοκαίρι;
    _Γιατί παιδί μου σκέψου αυτό:το Καλοκαίρι πι’όμορφο μας φαίνεται όσο βαρύ περάσαμε Χειμώνα.
    Του Καλοκαιριού τα όνειρα γρήγορα ξεφουσκώνουν
    .Κράταγε τις δυνάμεις σου και για τους δύσκολους καιρούς κάνε τα όνειρά σου.
    Φτιάχνε τα για ν’αντέχουνε τα κρύα του Χειμώνα…μα να κρατιέται η ελπίδα σου πως θάρθει Καλοκαίρι !
    Μεγάλωνα …και αστραπές…και μπόρες…και φουρτούνες…και πίκρες βρήκαν τα όνειρα…και δάκρυα τα μάτια! Και τότε για κουράγιο μου τα λόγια εκείνα παίρνω …τα λόγια πούλεγε η γιαγιά…και στα παιδιά μου λέω…
    _Σκέψου…σε κάθε χειμωνιά που βρίσκει τα όνειρά σου…κάπου πιο…πέρα αντιστοιχεί και…κάποιο…Καλοκαίρι !

    ReplyDelete
  2. Γι αυτό είναι οι φίλοι.
    Οι αληθινοί φίλοι, για να ανοίγουμε τις ψυχές μας.
    Για τις δύσκολες στιγμές...

    ReplyDelete
  3. Eleni Harlafti - ProspathopoulouJune 3, 2012 at 1:52 PM

    Πάντα ρουφώ τα γραφόμενά σου έστω με κάποια καθυστέρηση κάποιες φορές και πάντα σ' ευχαριστώ για την υπέροχη πέννα σου Δημήτρη μου.

    ReplyDelete