Thursday, July 5, 2012

κινητό

"Καλά δεν θα το πιστέψεις!" της είχε πει και τα μάτια του άστραφταν
"Τι είναι καλέ; Θα με σκάσεις!" του έπιασε τα χέρια και τον κουνούσε πέρα δώθε, όσο εκείνος στεκόταν ακίνητος έχοντας δέσει τα χέρια του πίσω από τη πλάτη.
"Τα νταααν!" φώναξε και της έδειξε το καινούργιο του τηλέφωνο. "Δεν θα το πιστέψεις! Το κέρδισα στον διαγωνισμό! Ανάμεσα σε 5000 συμμετοχές! Δεν είναι υπέροχο;"
Από τότε ο Γιάννης και η Μαρία υιοθέτησαν και το κινητό. Εγινε το τρίτο μέλος της σχέσης. Η Μαρία ζήλευε μερικές φορές, όμως ήταν τόση η χαρά του Γιάννη που ξεπερνούσε τον θυμό της με ένα καλωσυνάτο χαμόγελο.
Την περασμένη Τρίτη πήγαν στο TheMall για να αγοράσουν ένα δωράκι για την αδελφή της Μαρίας. Είχε τα γενέθλια της.
Ο Γιάννης κάθε λίγο και λιγάκι χαίδευε το κινητό του μέσα στην τσέπη του. Σαν να το καθησύχαζε επειδή το αμελούσε.
"Γιάννη, έλα λίγο που σε θέλω να μου πεις τη γνώμη σου για ένα μπλουζάκι" του μήνυσε η Μαρία.
Εκείνος βαριεστημένα σηκώθηκε. Την ώρα εκείνη πέρασε ξυστά από δίπλα του ένας νεαρός. Υστερα κι ένας άλλος.
"Είστε καλά ρε;" τους φώναξε θυμωμένα ο Γιάννης "Μέσα στο Μώλ παίζετε κηνυγητό; Να σας δει ο σεκιουριτάς να σας πω εγώ!"
Αναστατωμένος όπως ήταν πήγε στη Μαρία
"Καλό είναι!" της είπε δίχως να κοιτάξει καθόλου. Είχε το νου του στους νεαρούς. Έβλεπε τον εαυτό του να τους έχει πιάσει και να τους μοιράζει χαστούκια. Ασυναίσθητα έβαλε το χέρι του στη τσέπη. Ξαφνικά ένιωσε τον κόσμο να χάνεται. Σκοτίνιασε απότομα. Εψαξε κάπου να πιαστεί από κάπου.
"Το κινητό μου..." ψιθυρισε και σωριάστηκε στο πάτωμα.
Ετρεξαν όλοι να τον συνεφέρουν. Η Μαρία του άδειασε ένα μπουκάλι νερό στο κεφάλι.
"Μην κάνεις έτσι..." τον παρακάλεσε
"Μου το πήρανε..." είπε εκείνος ξεψυχισμένα.
Ακούστηκε το κινητό της Μαρίας.
Το εβγαλε από τη τσάντα της.
"Δεν το πιστεύω..." είπε και ξεροκατάπιε... "Μου τηλεφωνείς;" είπε...
Τα μάτια του Γιάννη σα να άνοιξαν λίγο πιο πολύ
"Ναι..." είπε δειλά η Μαρία
"Συγκνώμη..." ακούστηκε από την άλλη άκρη "βρήκα τελεφωνο και πήρα να έρθετε εντώ να σας  ντώσω" είπε με σπαστά ελληνικά μια γυναικεία φωνή.
Εδωσαν ραντεβού στην είσοδο. Ο Γιάννης δεν μπορούσε να περπατήσει. Ξανακάθησε. Πέρασε μισή ώρα.
"Θα έχει φύγει..." είπε καθώς πήγαιναν μαζί να συναντήσουν τη γυναίκα
Στην είσοδο ωστόσο υπομονετικά περίμενε μια μεσόκοπη γυναίκα. Στο χαμόγελο της έγραφε "Εγώ είμαι"
Εκείνη την ώρα όλοι οι επισκέπτες του Μωλ ένιωσαν μια γλύκα στην ψυχή τους. Ας μην ήξεραν γιατί. Σε έναν σκληρό κόσμο η ανέλπιστη καλωσύνη γιάτρεψε κάποια κρυφή τους πληγή.

5 comments:

  1. Ευτυχία Μουσούλη (μητέρα Ράνιας)July 6, 2012 at 8:38 AM

    Να σας περιγράψω και γω μια παρόμοια ιστορία.
    Η Ράνια μου είχε-μετά σπό πολύ διάβασμα- μπει στη Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών(όπως ήταν πάντα το όνειρό της)
    Γράφτηκε,πήρε κάρτα-ταυτότητα και θυμάμαι ότι θα έδινε το πρώτο της μάθημα στην πρώτη εξεταστική.
    Η ώρα εξέτασης ήταν 4 το απόγευμα.
    Ετοίμαζε τα πράγματά της κατά τις 12.οο το μεσημέρι (μετά από μια βόλτα που είχε κάνει το πρωί για αγορά καινούργιου στυλό,μολυβιών κλπ που θα εγκαινίαζαν την πρώτη της επαφή με το αμφιθέατρο).
    Θυμάμαι ακόμα το χαμόγελο (γεμάτο όνειρα) που έξαφνα μετατράπηκε σε σκοτεινιά σε άνοιγμα ματιών και με φρικτή παραπονιάρικη κλαμμένη φωνή.
    - Η κάρτα μου.η ταυτότητά μου...πού είναι; μαμά...μαμά την έχασα...και τώρα πως θα δώσω;
    Πήραμε τηλέφωνο όλα τα καταστήματα που είχε πάει.περπατήσαμε τους δρόμους που είχε πάει...τίποτε.
    Τα μάτια της κατακόκκινα η φωνή της απελπισμένη και γω με όλες τις προσπάθειες να στύψω το μυαλό μου να της βρω λύση είχα αυτό που λέμε...παραδοθεί.
    Θυμόμουν όταν οι δικές μου πρώτες εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο ήταν σταθμός και τώρα αυτό το συναίσθημα θα έπρεπε να το στερηθεί το παιδί μου;γιατί αυτή η αγωνία; Ο χρόνος περνούσε χωρίς κάποια αχτίδα...
    Και μόλις στις 3 και τέταρτο χτυπάει το τηλέφωνο. Η συνομιλία ήταν τόσο συναρπαστική που τη θυμάμαι λέξη λέξη.

    ReplyDelete
  2. Ευτυχία Μουσούλη (μητέρα Ράνιας)July 6, 2012 at 9:35 AM

    Σημείωση: Προτού τελειώσω το προηγούμενο μήνυμα από λάθος στάλθηκε ,,,μισό. Θα περιγράψω τώρα τη συνομιλία μου στο τηλέφωνο.
    -Παρακαλώ;
    _ Συγνώμην της κας Μουσούλη:
    -Μάλιστα...τί θα θέλατε;
    -Ξέρετε μένω στην περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνος.
    Νοικιάζω ένα δωμάτιο σε μια αλβανίδα με τα δυο παιδιά της.
    (Αρχίζω να εκνευρίζομαι,...και τί με νοιάζει εμένα άραγε;εγώ έχω τώρα αγωνία για το παιδί μου)
    - Και λοιπόν; ρωτάω
    - Ξέρετε αυτή η γυναίκα δεν ξέρει να διαβάζει Ελληνικά. Βρήκε λοιπόν στο δρόμο ένα πορτοφόλι με μια φοιτητική
    ταυτότητα ...δεν ήξερε να τη διαβάσει,και την έφερε σε μένα μαζί με το πορτοφόλι για να τη δώσω στην αστυνομία (γιατί δεν είχε χαρτιά και φόβόταν να πάει ).Είδα λοιπόν ότι στην ταυτότητα είχε ένα όνομα Μουσούλη Ουρανία με όνομα πατρός Σταύρος.Θυμήθηκα ότι στις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου που πήγαινα στον Πειραιά είχα έναν συμμαθητή Σταύρο. Σκέφθηκα να επικοινωνήσω να δω αν ήταν κόρη του. Δεν είχα τηλεφωνικούς καταλόγους παρά μόνο ένα τόμο που είχε τους συνδρομητές με επώνυμο από Μ. Εψαξα βρήκα αυτό το τηλεφωνο και ρισκάρισα να το επιβεβαιώσω,
    ...Μ'ακούτε; πήρα σωστά;
    Είχα μαρμαρώσει και ταυτόχρονα είχε ανέβει στο λαιμό μου ένας κόμπος συγκίνησης όσο άκουγα τον θετικό κατακλισμό των...συμπτώσεων.
    -Μάλιστα κύριε..της κόρης μου είναι!να ξέρατε τί σήμαινε για μας το τηλεφώνημά σας. Το παιδί μου δίνει εξετάσεις στις 4 και δεν είχα την ταυτότητά της,Που βρίσκεστε να άλθω να την πάρω γιατί πρέπει να προλάβει να πάει στο Πανεπιστήμιο.
    _ Τί καλά ..χαίρομαι που η τιμιότητα της νοικάρας μου (της αλβανίδας)βοηθά το παιδί του συμμαθητή μου. Μην ανησυχείτε! Πηγαίνετε με το παιδί στο Πανεπιστήμιο και θα της φλερω εγώ την Ταυτότητα, Πως θα σας γνωρίσω όμως;
    -Από τα κατακόκκινα κλαμμένα μάτια της κόρης μου θα μας αναγνωρίσετε. Δεν κλαίνε τα παιδιά όταν δίνουν εξετάσεις. Να μου πείτε όμως και που θα βρω τη γυναίκα συτή να την ευχαριστήσω.
    Καλή ιδέα,θα τη φέρω μαζί γιατί δεν ξέρει και πολύ καλά ελληνικά.(τώρα μαθαίνει και μάλιστα από τα παιδιά της που διαβάζουν μήπως καταφέρουν να μπουν στο δικό μας Πανεπιστήμιο.
    Επειδή πολυλόγησα θα περιγράψω πολύ γρήγορα τη συνέχεια.
    Εξω από την αίθουσα εξετάσεων ένας ευγενικός κύριος έδωσε συγκινημένος την ταυτότητα στην κόρη μου,της ευχήθηκε καλή επιτυχία και τη χτύπησε στην πλάτη λέγοντάς της.
    -Είδες; ακόμα και έμμεσα ο πατέρας σου σε βόηθησε. Νάναι καλά πάντα οι γονείς σου...να ελπίζεις πάντα..
    Η..αλβανίδα ήταν βουρκωμένη και γω έβγαλα όλα τα χρήματα που είχε στο πορτοφόλι της η κόρη μου να της τα δώσω με όλη μου την καρδιά.
    Για άλλη μια φορά με ξάφνιασε!
    -Οχι όχι παρακαλώ ντεν(δεν) τέλω,(θέλω)Αμα ήτα παιντί(παιδί) μου; Ειντα(είδα) μάθια (μάτια)κλάμματα έκω(έχω) παιντιά(παιδιά). Ντεν(δεν) έκανα γκια(για) λετά (λεφτά).
    Κ'αποια άλλη φορά θα σας πω τη συνέχεια της πορείας αυτής της..ΚΥΡΙΑΣ.
    Η Ράνια μου έγραψε πολύ καλά σ'αυτό το μάθημα,και στα 4 χρόνια τέλειωσε με λίαν καλώς τη Σχολή της.
    Ποτέ δεν ξεχνάμε τη ...Μοιρέλα.Χωρίς να το ξέρει έδωσε στο παιδί μου μήνυμα για να παλεύει τις δυσκολίες της ζωής.
    Ζητώ και πάλι συγνώμην αν κούρασα με την Ιστορία μου,αλλά χαίρομαι τόσο που βρήκα ευκαιρία να ευχαριστήσω δημόσια την..Αλβανίδα(υπάρχουν και καλοί Αλβανοί). Ευχαριστώ και όλους σας που με ...υπομείνατε! Καλό Καλοκαίρι με όμορφες..συμπτώσεις στη ζωή σας!

    ReplyDelete
  3. Πόσο διαφορετικοί είναι οι άνθρωποι.....εντάξει, είναι μία ας πούμε ευχάριστη ιστορία, αλλά πραγματικά δεν μπόρεσα να καταλάβω το διακύβευμα, ας το θέσω ευγενικά. Φυσικά, θα πρέπει να υποθέσω ότι οι ιστορίες είναι αλληγορικές, αλλά και πάλι... εν πάση περιπτώσει, η γνώμη μου περισσεύει, σημασία έχει τι αισθάνεται κάθε φορά ο πρωταγωνιστής και παθών.

    ReplyDelete
  4. Και ιδού που έχουμε καταντήσει:εάν μέσα στα 1000 γαϊδούρια, συναντήσουμε και ένα εντάξει άτομο να βγάζουμε είδηση!!!

    ReplyDelete
  5. Ξέρεις Βια, μας κατακλύζουν τόσες χιλιάδες ειδήσεων, άσχημων ειδήσεων, από τα media, που το να συναντήσεις "εντάξει άτομο" δε θεωρώ πως είναι σπάνιο πράγμα, αλλά είναι σίγουρα διαφορετικού τύπου είδηση από όσα μας πασάρουν για να τρώμε.

    ReplyDelete