Tuesday, July 24, 2012

Λεωφορείο

Για να νιώσεις τι σημαίνει καλοκαίρι στη πόλη, πρέπει να ταξιδέψεις με λεωφορείο που δεν έχει κλιματισμό.
Τα μεσημέρια, όταν η επίθεση της ζέστης είναι στο μεγαλείο της, οι άνθρωποι που περιμένουν υπομονετικά στη στάση εκτός από τον ιδρώτα σκουπίζουν και τις τελευταίες σταγόνες της υπομονής τους. Το πακέτο με τα χαρτομάντηλλα είχε αδειάσει και το τελευταίο χαρτομάντηλο ήταν έτοιμο να στιφτεί στα χέρια μου όταν ξεπρόβαλε το λεοφωρείο.
Τι τύχη! Σταμάτησε μπροστά μου. Ανοιξε η πόρτα και έμοιαζε σαν ο οδηγός να ήταν ο Αγιος Πέτρος. «Επιτέλους Παράδεισος» σκέφτηκα και ανέβηκα. Μα ήταν σα να κατέβηκα. Στα Τάρτατα. Εβραζε ο τόπος. «Πρέπει να αρχίσω να ξαναμετράω τα αμαρτήματα μου» είπα και χαμογέλασα με τις ανοησίες που λέει κάποιος όταν έχει ξεπεράσει τα όρια του.
Στάθηκα κοντά στο παράθυρο ελπίζοντας η Κολαση να έχει απεργία σήμερα.
Με την άκρη του ματιού μου είδα να ανεβαίνει μια οικογένεια που τελειωμό δεν είχε. Ανέβαιναν, ανέβαιναν...τρεις..πέντε..επτά..οκτώ...και οι γονείς..Χριστέ μου! Δέκα άνθρωποι.
Στριμώχτηκαν κοντά μου.
«Μάλλον έπεσα στη μέρα που δουλεύουν υπερωρία στη Κόλαση» σκέφτηκα.
Εκείνη την ώρα άρχισαν να μιλάνε, να γελούν, να ρωτά ο ένας τον άλλον, να απαντούν με χαμόγελο και χιούμορ...Τόσο που ξεχάστηκα...που σχεδόν είχε αλλάξει το σκηνικό...
Αστειεύονταν με όλα. Εκεί μέσα στη ζέστη, το καζάνι, την απογοήτευση και τη μιζέρια.
Είναι πολύ κρίμα που στη δική μου οικογένεια σπάνια μιλάει ο ένας στον άλλον πια.
Ξαφνικά ένιωσα κι εγώ μέλος της οικογένειας αυτής. Πήρα το λόγο.Είπα ένα αστείο. Γέλασα με τον μικρό που του έπεσε το παγωτό στα πόδια της μητέρας του.
Ξέρω πως τούτο το μεσημέρι και στο δικό μου σπιτικό δεν θα είναι πια το ίδιο.

4 comments:

  1. Όλοι πρέπει να προσπαθούν για να υπάρχει τέτοια ατμόσφαιρα σε όλα τα σύνολα, οικογένεια, δουλειά κλ.π.. Αν ο ένας βάζει φαρμάκι, ο άλλος δηλητήριο και ο χάφτας χαμογελάει, στο τέλος ο χάφτας θα αρρωστήσει. Ας κάνει ο καθείς την αυτοκριτική του λοιπόν. Μην περιμένουμε να δίνουμε φαρμάκι και να παίρνουμε πίσω γρανίτα φράουλα.Ό, τι σπέρνεις, θερίζεις.

    ReplyDelete
  2. Και να μάθουμε να μη ζούμε μόνο για την πάρτυ μας και τις ανάγκες μας!Οι άλλοι δεν είναι δουλοπάροικοί μας, για να υπάρχουν μόνο για μας, ξεγράφοντας τον εαυτό τους. Αν θέλεις ΄κάποιος να σου χαμογελάσει σκέψου μία φορά και τον άλλο και όχι συνέχεια το μίζερο εαυτούλη σου. Δεν μπορεί να δίνεις αέρα κοπανιστό και να θες πίσω τα πάντα. Εκεί που δίνεις, εκεί να περιμένεις και να λάβεις.

    ReplyDelete
  3. Τα βερεσέδια τελείωσαν...

    ReplyDelete
  4. Ευτυχία Μουσούλη (μητέρα Ράνιας)July 25, 2012 at 9:47 AM

    Ναι ,ναι, ένα χαμόγελο δροσίζει την Κόλαση γλυκαίνει την ψυχή....και δεν κοστίζει
    Είναι δωρεάν!
    Πολλά πολύτιμα πράγματα είναι δωρεάν(ο Ηλιος,η αγάπη,το γέλιο, ο γλυκός λόγος και τόόόσα άλλα!

    ReplyDelete