Saturday, January 15, 2011

για την σχολική συμπεριφορά

Να και μια καλή εξήγηση για την "κακή" συμπεριφορά των ενηλίκων.


Και αναρρωτιώμασταν για ποιούς λόγους μπορεί ένας άνθρωπος να οδηγηθεί σε παραβατική συμπεριφορά.



Λονδίνο: Τα άτομα που είχαν κακή συμπεριφορά στο σχολείο είναι πιθανότερο να έχουν προβλήματα ψυχικής υγείας και κοινωνικές δυσκολίες, σύμφωνα με 40ετη μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο British Medical Journal.


Ομάδα Καναδών επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα μελέτησαν στοιχεία για 3.500 άτομα, που είχαν συγκεντρωθεί και αφορούσαν την περίοδο από 13 μέχρι και τη συμπλήρωση των 50 ή 60 ετών.


Όσοι είχαν προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο ήταν πιθανότερο να είναι καταθλιπτικοί, χωρισμένοι ή να έχουν οικονομικά προβλήματα.


Στα τέλη της δεκαετίας του '50 και στις αρχές του '60, οι δάσκαλοι σε ολόκληρη τη Βρετανία είχαν ερωτηθεί για την συμπεριφορά ενός αντιπροσωπευτικού εθνικού δείγματος παιδιών, όλα γεννημένα το 1946.


Το ένα τέταρτο των παιδιών περιγράφονται από τους καθηγητές τους ως έχοντα κάποιο ήπιο ή πιο σοβαρό πρόβλημα συμπεριφοράς.


Οι συμμετέχοντες επανεξετάστηκαν από τους ερευνητές όταν ήταν 36-53 ετών και ερωτήθηκαν για την ψυχική υγεία, την οικονομική και κοινωνική τους κατάσταση.


Όσοι είχαν περιγραφεί ως έχοντες προβλήματα συμπεριφοράς από τους καθηγητές τους δεκαετίες νωρίτερα, ήταν πιθανότερο να έχουν εγκαταλείψει το σχολείο χωρίς επαρκή εφόδια, και να υποφέρουν από έναν αριθμό προβλημάτων κατά την ενήλικη ζωή τους.


Σε αυτά περιλαμβάνονταν η κατάθλιψη και το άγχος, οι αποτυχημένες σχέσεις, οι εφηβικές εγκυμοσύνες και οι οικονομικές δυσκολίες.


Ακόμη και όταν τα αποτελέσματα προσαρμόστηκαν σε έναν αριθμό παραγόντων όπως το φύλο, η κοινωνική τάξη των γονέων, η κατάθλιψη στην εφηβεία και ο δείκτης νοημοσύνης, ο συσχετισμός με την συμπεριφορά εξακολουθούσε να ισχύει.


Οι ερευνητές εξηγούν ότι το δεδομένο μακροχρόνιο κόστος για την κοινωνία και η δυσάρεστη επίπτωση στους ίδιους τους εφήβους, κάνουν τα ευρήματά τπους ιδιαιτέρως σημαντικά για τους ανθρώπους που σχεδιάζουν την πολιτική δημόσιας υγείας.


Ωστόσο η κλινική ψυχολόγος Λιντα Μπλερ σημειώνει ότι γενικά τα παιδιά που έχουν γεννηθεί τη δεκαετία του '40 αντιμετώπισαν ένα τελείως διαφορετικό σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον, συγκριτικά με τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα. Για παράδειγμα, η αυστηρότητα στο σχολείο και οι επικρίσεις των γονέων για την κακή συμπεριφορά συντελούσαν σε έναν φαύλο κύκλο χαμηλής αυτό-εκτίμησης και κακών σχολικών και κοινωνικών επιδόσεων.


Μια από τις πηγές είναι εδώ: http://www.bmj.com/content/338/bmj.a2981.abstract

No comments:

Post a Comment